Pripreme za online županijsku i državnu smotru

Treća online edukacija u organizaciji Hrvatske udruge učeničkog zadrugarstva održana je 7. travnja preko Zoom platforme pred 350 sudionika pod nazivom ‘Pripreme za online županijsku i državnu smotru’.

Ova tema bila je logičan izbor s obzirom da su u ovo vrijeme učeničke zadruge u periodu priprema za županijske smotre, nakon kojih se prema ranije dogovorenim kriterijima biraju zadruge za državnu smotru. Nastojeći zaokružiti sve bitno, odabrana su tri zanimljiva predavanja: priprema županijske smotre putem platforme eTwinning, prezentacija proizvoda na smotri i primjer kako se učenička zadruga Barok iz Varaždina pripremala za prošlogodišnju online državnu smotru.

Prva eTwinning županijska smotra učeničkih zadruga naslov je prvog predavanja koje su održale Jelena Čeko iz UZ Eko meštri, OŠ Ivana Meštrovića i Vlasta Kovačević Herzog iz UZ Oton, OŠ Otona Ivekovića iz Zagreba. eTwinning je već nekoliko godina izuzetno popularna platforma za razne školske projekte i suradnje, posebice projekte međunarodne suradnje i razmjene znanja i iskustava među školama EU. Koje su sve prednosti i mogućnosti ove platforme u organizaciji online županijske smotre, detaljno su predstavile kolegice Kovačević Herzog i Čeko koje ove godine organiziraju 18. Smotru učeničkih zadruga Grada Zagreba, prvu smotru preko eTwinninga. U prezentaciji su detaljno pojasnile sve korake, od registracije do postavljanja video materijala i organizacije cijelog ‘eventa’. Sudeći prema reakcijama, ova tema je izazvala veliko zanimanje sudionika zbog brojnih mogućnosti koje pruža, iako još nije u široj primjeni. No i ovaj trend se mijenja iz mjeseca u mjesec što ne ćudi s obzirom na brojne potencijale koje pruža ova platforme.

Drugu prezentaciju održala je Snježana Hranić, voditeljica UZ Jurek iz OŠ Sveti Đurđ pod naslovom Prezentacija proizvoda. Jasan i kratak naslov, neupućenom slušatelju bi možda sugerirao jednostavnu i ne posebno zahtjevnu temu. No upravo suprotno, ovo je jedna od važnijih tema za sve učeničke zadruge koja bi se, iskustvo je to pokazalo, trebala ponavljati svake godine, posebice za nove zadruge i zadruge koje nemaju toliko iskustva izlaganja na smotrama. Razlog leži u činjenici što  je ovo aspekt koji prilikom ocjenjivanja ili predstavljanja zadruge na smotrama često problematičan i vrlo neujednačen od zadruge do zadruge. Dok neke zadruge svoju priču grade vrlo promišljeno, profilirajući centralni proizvod kroz vizualno komplementarnu i funkcionlanu pozadinu, druge često, zbog nedostatka iskustva i znanja, često postižu suprotan efekt ‘pretrpanosti’, i nedostatak estetskih kriterija, a u konačnici i odbijaju potencijalnog kupca. Iz osobnog iskustva znamo da većina nas često određeni proizvod odabire impulzivno (nesvjesno), uz niz podsvjesnih čimbenika koji utječu na našu odluku. Oni koji bazično poznaju marketing, znaju zašto se određeni proizvodi slažu na način na koji se slažu, koliko određeni impulsi sa strane djeluju na naša osjetila (miris, sluh) i koliko je bitno da se stvori dojam određenog sklada. Naravno, i obrnuto, prenaglašeno, vizualno prešareno, neuredno, pretrpano itd., često polučuje suprotni efekt od očekivanog. U tom smislu, iznimno je važno znati kako na najbolji način prezentirati proizvod(e), na što obratiti pažnju kod isticanja proizvoda, kako urediti štand, ali i kako zadobiti pažnju kupca. Ovdje ističemo mali dio savjeta koje je Snježana Hranić vrlo zanimljivo i sustavno iznijela u svojoj prezentaciji. Detaljno izlažući kroz primjere dobre (i loše) prakse prezentacije proizvoda s prijašnjih smotri, sudionike je informirala (mahom voditeljice i voditelje zadruga) na što obratiti pozornost za što efikasniji vizualni efekt proizvoda koji se izlaže (čak smo dobili i odlične ideje kako uz malo truda postići čiste i kvalitetne fotografije proizvoda uz samo malo dovitljivosti). Za dobro balansiranje (što je možda i ključno u ovoj temi) između oku ugodnog, a istovremeno i nenametljivo uređenog štanda, svakako je vrijedilo čuti ovu prezentaciju i temu na koju ćemo se još sigurno vraćati.

Zadnje predavanje Kako smo se pripremali za državnu smotru, održala je Dina Zebec, UZ Barok iz I. OŠ Varaždin. S obzirom da je prošla, 32. smotra učeničkih zadruga Republike Hrvatske održana online, gdje su odabrane učeničke zadruge iz svih županija snimile kratku pokaznu video radionicu izrade proizvoda, ova prezentacija bila je odličan podsjetnik na sve aspekte planiranja, izrade i video prezentacije proizvoda. S obzirom da je prošla državna online smotra bila pilot projekt koji se u konačnici pokazao odličnim načinom za kanaliziranje kreativnosti zadrugara u novim online uvjetima rada, Dina Zebec je vrlo detaljno prošla sve faze, fokusirajući se ne samo na konačan ishod već i na sve probleme i ‘frustracije’ koje sa sobom nosi ovakav online rad (koji, nadamo se, ipak neće zaživjeti na duže staze). UZ Barok se na državnoj smotri predstavila sa suvenirom s motivom grada Varaždina, napravljen u nekoliko tehnika – glina, gips, FormBox (vakumski stroj za izradu kalupa), zapakiran u malu kutijicu koju je izradila jedna od sekcija zadruge.

Četvrtu Zoom edukaciju sudionici su ocijenili kao izuzeto korisnu, a ankete koje su ispunili nakon prezentacija pokazuju da su sve tri prezentacije dobile izvrsne ocjene u svim segmentima kao i niz novih ideja i prijedloga koje zasigurno nećemo moći realizirati u ovoj školskoj godini, ali će se sigurno naći u planu za sljedeću školsku godinu.

Najava sljedeće Zoom edukacije:  Školski vrt, 21. travnja 2021.